sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Mestariasiakaspalvelijan haastattelu.

1. Mikä tekee asiakaspalvelutilanteesta onnistuneen?
- Asiakas poistuu hyvillä mielin, ja asiakaspalvelijallekin jää hyvä mieli. Muistat aina positiivisen asenteen, ja vaikka kuinka myymälässä olisi kiire, keskityt sen hetkiseen asiakkaaseen, etkä näytä kiirettä tai stressiä.

2. Miten puhua/kohdella erittäin hankalaa asiakasta?
- Rauhallisuus, ymmärtäväisyys sekä tilanteen selittäminen ovat avainsanoja hankaliin tilanteisiin. "Asiakas on aina oikeassa." Myöskin työntekijöille annetaan pienimuotoinen koulutus näitä hankalia asiakkaita varten.

3. Onko Tigerissä tapana kysyä asiakkaalta "voinko olla avuksi?"
- Ei, Tiger on enemmän kauppa, jossa ostoksia tehdään sen hetkisen fiiliksen kautta ja asiakkaat katsovat mielellään tuotteita itse.

4. Onko Tigerissä lisämyyntiä? Miten se ilmenee?
- On. Esim. jos asiakas ostaa maalauspohjan, kyselemme siveltimien ja maalien tarpeesta. Lisämyynti ei kuitenkaan ole mikään pakko-juttu.

5. Mitä haasteita asiakaspalvelussa kohtaa?
- Hankalat asiakkaat, henkilökohtaiset haasteet sekä joka paikkaan juokseminen kiireen keskellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti